POGRANICZA. Dźwiękowe zapisy terenowe

„Pogranicza. Dźwiękowe zapisy terenowe” to projekt nieformalnej edukacji, badający środowisko akustyczne człowieka wraz z jego całym kontekstem kulturowym, społecznym, geograficznym. Niekonwencjonalne działania, głównie w formie warsztatów, skierowano do dzieci i młodzieży z niewielkich miejscowości woj. warmińsko-mazurskiego. Celem działania było zapoznanie uczestników działań z istotą i obróbką dźwięku oraz uwrażliwienie na muzykę otaczającej przestrzeni, na siłę słowa mówionego.

Projekt bada możliwości wykorzystania muzyki, dźwięku w edukacji i kulturze, upowszechniając wiedzę na temat dźwięków i muzyki współczesnej. Ze względu na specyfikę obszaru działania, motyw przewodni warsztatów stanowić będą: estetyka wody, twórczo pojęta hydroakustyka, a także antropologia pogranicza. Tropiąc miejscowe legendy i hybrydy pejzażu dźwiękowego Mazur i Podlasia projekt generuje dźwiękową mapę obszarów transgranicznych, pogranicza.


Zrealizowano w ramach Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa
Narodowego na rok 2019

 

 

 

PŁYTA:

 

————————————————————————————————————————————




Notatki terenowe

Notatki terenowe to prowadzone przez nas na bieżąco wywiady dźwiękowe – nagrania w terenie, mające na celu badanie i rejestrację muzycznej tkanki mazurskich wsi i miasteczek, badanie dźwięków przeszłości.

#1

Włodzimierz Nazarowicz – skrzypek, śpiewak i gawędziarz, urodzony w 1930 r. we wsi Ruda Żurawiecka, w powiecie Tomaszów Lubelski. Po 1947 r. zamieszkał w miejscowości Budzewo. Przez długi czas grał w kapeli „Złote Kłosy”.


#2

Zaciszuki – zespół śpiewaczy, działający pod patronatem Muzeum Kultury Ludowej w Węgorzewie. Zespół powstał w roku 1996. Początkowo Zaciszukami opiekowała się Elżbieta Buczek – nauczycielka muzyki; obecnie kierownikiem jest Władysław Downarowicz. Zespół prezentuje pieśni i widowiska obrzędowe, pochodzące z rejonu wileńskiego.

więcej informacji: http://www.mazurynaludowo.pl/2013/11/zespol-spiewaczy-zaciszuki-wegorzewo/


#3

 

 

GALERIA:

WYWIADY:

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

 

PRZEWODNIK/ MAZURY SUBIEKTYWNE

Tropiąc hybrydy pejzażu dźwiękowego Warmii i Mazur (dźwięki natury – dźwięki przemysłu i turystyki), wspólnie z dziećmi, młodzieżą zajęliśmy się tworzeniem dźwiękowego hydropolis – dźwiękowej mapy Krainy Tysiąca Jezior.
Wydany przez nas przeWODNIK stanowi subiektywny zbiór mazurskich dźwięków, propozycji, półprawd, legend i hydroosobliwości.

MAZURY SUBIEKTYWNE // PRZEwodnik

przewodnik

Dodaj komentarz

grzegorz bojanek

electronic sound artist, improviser and music entrepreneur

destroyka

Quod turget, urget.

A POPROSTU

portfolio

gastrorakieta

sztuka od kuchni